Miskolczi Ildikó

EDUCATION IN THE XXITH CENTURY:
TEACH OR HELP TO LEARN?

THE ASSIMILATION OF THE PRESENCE EDUCATION AND MODERN DISTANCE LEARNING,
WITH SPECIAL REFERENCE TO THE ELECTRONIC DISTANCE LEARNING

Absztrakt / Abstract

A cikk bemutatja a köznyelvben hagyományosnak nevezett jelenléti oktatás, és a XXI. század technikai, illetve világháló adta lehetőségeit kihasználó legmodernebb oktatási forma, az elektronikus tanulás közti különbségeket. Az alapfogalmak meghatározása után az előadó beszél a modern IKT eszközök alkalmazásáról napjaink oktatásában. Kitér a jelenléti oktatás során történő alkalmazási lehetőségekre (blended learning) csakúgy, mint a távoktatásban történő felhasználás igényére. Bemutatja az elektronikus oktatás jelentőségét korunk digitális világában. Megfogalmazza az oktatásmódszertan változásának, változtatásának igényét az IKT eszközök adta lehetőségek tükrében. Az internet, a digitális technológiák használata, a hálózatos tanulás lehetősége az oktatásban tegnap lehetőség volt, ma szükségszerű, holnap kötelező lesz. Az oktatásban Gutenberg kora lejárt. Az oktató szerepe átalakul(t). Nem a tudás átadása, hanem a tudás megszerzésének lehetővé tétele, segítése (lesz) a feladata.

The paper presents the differences between the traditional education and the modern forms of eLearning, which use the most modern forms of education for example World Wide Web. After defining the basic concepts, the artist talks about the application of modern ICT tools in education today. Refers about using these tools in the presence education, the employment opportunities during the training (blended learning) the possibilities of use in distance learning. It illustrates the importance of today's digital world in electronic education. It refers about the methodology of education. The Internet, digital technologies and online learning opportunity in education was possible yesterday today necessary and tomorrow will be mandatory. Gutenberg in education is over. The instructor's role is transformed. Task of teacher is not to transfer the knowledge, but to help the students to learn, to earn the knowledge.

Kulcsszavak/Keywords: távoktatás, távtanulás, elektronikus tanulás, IKT eszközök, felhő-technológia, felhőtanulás, felhőpedagógia ~ distance education, distance learning, eLearning, ICT tools, cloud technology, cloud learning

 

A teljes cikk megtekintése / Full article »

 

Vissza a tartalomhoz / Back to content