Archivum

2019.

XIV. Évfolyam 1. Szám - 2019. március

XIV. Évfolyam 2. Szám - 2019. június

XIV. Évfolyam 3. Szám - 2019. szeptember

2018.

XIII. Évfolyam 1. Szám - 2018. március

XIII. Évfolyam 2. Szám - 2018. június

XIII. Évfolyam 3. Szám - 2018. szeptember

XIII. Évfolyam 4. Szám - 2018. december

2017.

XII. Évfolyam 1. Szám - 2017. március

XII. Évfolyam 2. Szám - 2017. június

XII. Évfolyam 3. Szám - 2017. szeptember

XII. Évfolyam 4. Szám - 2017. december

2016.

XI. Évfolyam 1. Szám - 2016. március

XI. Évfolyam 2. Szám - 2016. június

XI. Évfolyam 3. Szám - 2016. szeptember

XI. Évfolyam 4. Szám - 2016. december

2015.

X. Évfolyam 1. Szám - 2015. március

X. Évfolyam 2. Szám - 2015. június

X. Évfolyam 3. Szám - 2015. szeptember

X. Évfolyam 4. Szám - 2015. december

2014.

IX. Évfolyam 1. Szám - 2014. március

IX. Évfolyam 2. Szám - 2014. június

IX. Évfolyam 3. Szám - 2014. szeptember

IX. Évfolyam 4. Szám - 2014. december

2013.

VIII. Évfolyam 1. Szám - 2013. március

VIII. Évfolyam 2. Szám - 2013. június

VIII. Évfolyam 3. Szám - 2013. szeptember

VIII. Évfolyam 4. Szám - 2013. december

2012.

VII. Évfolyam 1. Szám - 2012. március

VII. Évfolyam 2. Szám - 2012. június

VII. Évfolyam 3. Szám - 2012. szeptember

VII. Évfolyam 4. Szám - 2012. december

2011.

VI. Évfolyam 1. Szám - 2011. március

VI. Évfolyam 2. Szám - 2011. június

VI. Évfolyam 3. Szám - 2011. szeptember

VI. Évfolyam 4 . Szám - 2011. december

2010.

V. Évfolyam 1. Szám - 2010. március

V. Évfolyam 2. Szám - 2010. június

V. Évfolyam 3. Szám - 2010. szeptember

V. Évfolyam 4. Szám - 2010. december

2009.

IV. Évfolyam 1. Szám - 2009. március

IV. Évfolyam 2. Szám - 2009. június

IV. Évfolyam 3. Szám - 2009. szeptember

IV. Évfolyam 4. Szám - 2009. december

2008.

III. Évfolyam 1. Szám - 2008. március

III. Évfolyam 2. Szám - 2008. június

III. Évfolyam 3. Szám - 2008. szeptember

III. Évfolyam 4. Szám - 2008. december

2007.

II. Évfolyam 1. Szám - 2007. március

II. Évfolyam 2. Szám - 2007. június

II. Évfolyam 3. Szám - 2007. szeptember

II. Évfolyam 4. Szám - 2007. december

2006.

I. Évfolyam 2. Szám - 2006. szeptember

I. Évfolyam 3. Szám - 2006. december

Szabó András:

Ajánlás TTX gyakorlatok szervezéséhez

Absztrakt

A 2016 évi Varsói NATO csúcson katonai műveleti területnek definiálták a kiberteret. Ennek következtében egyre nagyobb szükség van, a kibertérben zajló eseményeket átlátó, azokra reagálni tudó szakemberekre. A kiberbiztonság számos mérnöki, és nem mérnöki tudományterületet ölel át. Ez a tagoltság sokszor a szakemberek közös munkavégzését nehezíti. Az egyéni ismeretek megszerzése mellett, a szakembereknek szükségük van a közös munkavégzésre való felkészítésre is. Az összekovácsolás érdekében döntéshozatali gyakorlatokat (un. Table Top Exercise - TTX) lehet szervezni. Az ilyen típusú gyakorlatok szervezéséhez nyújt segítséget jelen cikk, bemutatva a nemzetközi trendeket, a követendő példákat. A mű a KÖFOP-2.1.2-VEKOP-15-2016-00001 azonosítószámú, „A jó kormányzást megalapozó közszolgálat-fejlesztés” elnevezésű kiemelt projekt keretében működtetett Ludovika Kiemelt Kutatóműhely keretében, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem felkérésére készült.

During the Warsaw Summit in 2016, NATO defined cyberspace as an operational domain. For this reason, there is an increased need for experts who are capable of understanding events in the cyberspace. Cyber security interconnects different subject matter experts, from engineering to social science. The interdisciplinary nature of this topic has an impact on the communication and cooperation between different fields. Beside the technological skills on the individual level, experts need to learn how to work as a team. The so called tabletop exercises (~TTX) can be used for learning teamwork and other essential skills in the field of cyber security. This article presents the trends in the field of cyber education, focusing on the before mentioned tabletop exercises, and also try to help the organizer’s of such an event by showing them the international trends. The work was created in commission of the National University of Public Service under the priority project KÖFOP-2.1.2-VEKOP-15-2016-00001 titled „Public Service Development Establishing Good Governance” in the Ludovika Workshop.

Kulcsszavak: Kibervédelem, oktatás, gyakorlat, TTX ~ Cybersecurity, education, Tabletop exercise, TTX

 

A teljes cikk megtekintése »

 

Vissza a tartalomhoz